ZNAMY JUŻ WYNIKI MATUR
- Szczegóły
- EB
28 czerwca 2013 roku Okręgowe Komisje Egzaminacyjne przedstawiły wyniki tegorocznej matury. Ze zbiorczych danych wynika, że w całym kraju zdanym egzaminem maturalnym może pochwalić się 90% tegorocznych licealistów.
Nasi uczniowie poradzili sobie jednak znacznie lepiej - zdawalność egzaminu maturalnego w liceum im. Karola Holteia wyniosła w tym roku 97,5% i jest wyższa zarówno od średniej krajowej jak i średniego wyniku w skali powiatu i województwa dolnośląskiego. Wyższe lub porównywalne są też średnie wyniki procentowe z trzech najważniejszych przedmiotów - języka polskiego, języka angielskiego i matematyki, zarówno na poziomie podstawowym jak i zdawanym dodatkowo poziomie rozszerzonym:
Nasi licealiści uzyskali też wyższe średnie wyniki z większości nieobowiązkowych przedmiotów dodatkowych:
|
LO Oborniki Śl. |
Powiat |
Województwo |
historia |
53,3% |
48,6% |
49,6% |
geografia |
52,4% |
39,6% |
36,6% |
wos |
56% |
51,3% |
42,1% |
fizyka |
46% |
43,8% |
42% |
biologia |
43,8% |
46,2% |
45,1% |
Równie satysfakcjonujące są wyniki tegorocznej matury w Technikum. W całym kraju maturę zdało 71% absolwentów techników. W naszym technikum odsetek ten wynosi 71,4 i podobnie jak w przypadku LO jest wyższy od średniego wyniku nie tylko kraju ale i powiatu oraz województwa dolnośląskiego. Z wszystkich przedmiotów obowiązkowych tegoroczni absolwenci technikum uzyskali wyższe średnie wyniki procentowe:
Część tegorocznych absolwentów technikum zdecydowała się na zdawanie przedmiotów dodatkowych, z których również uzyskali wyniki wyższe, niż średnia powiatu i województwa:
|
Technikum Oborniki Śl. |
Powiat |
Województwo |
geografia |
61% |
39,1% |
31,9% |
wos |
49% |
47,7% |
37,8% |
POKOLENIE NARCYZÓW?
- Szczegóły
- Wioletta Masiuda
Pokolenie narcyzów - praca Magdy Witkowskiej (kl. 3b LO)
"Podpierając się wszystkimi danymi jakie zbierałam, można stwierdzić, że faktycznie, istnieje coś w rodzaju generacji JA. Młodsze pokolenie widzi siebie w centrum, resztę rówieśników ocenia słabo. Jest zadowolone ze swych osiągnięć, choć na pewno nie ma takiego doświadczenia, jak osoby starsze. Patrzy przychylnym okiem na siebie, twierdząc, że nie trzeba w sobie nic zmieniać, nad niczym pracować. Starsze pokolenie dostrzega to, że zawsze można coś ulepszyć, ocenia samych siebie surowiej, a rówieśników nie traktuje jak rzeszy ludzi głupich. Pomysłowość i oryginalność to też cecha dzisiejszych młodych. Prawie wszystkich. W większości wszyscy po 1980r. to chodzące ideały".
Przytoczony cytat z materiałów źródłowych:
"Jak stajemy się narcyzem? Czasem dzieje się to z powodu nadmiernego uwielbienia, jakim dziecko obdarzają rodzice. Innym razem szkodzi przesadny krytycyzm i wymagania” ,
- daje do myślenia także rodzicom i wychowawcom.
Jest to ciekawy materiał do dyskusji na godzinach wychowawczych i nie tylko. Cała praca dostępna jest tutaj
Wioletta Masiuda
JĘZYK ANGIELSKI
- Szczegóły
- ZTW
Zapraszam Was do obejrzenia trzech filmików nagranych przez moje uczennice z ramach zadania domowego. Podziwiam je za poczucie humoru, kreatywność i zdolności językowe!
{youtube}pUU6-j4F7bQ{/youtube}
{youtube}dh65SBvOCtQ{/youtube}
{youtube}_3VYHHvUTTM{/youtube}
Zdzisława Tajkiewicz-Woźniak
ŚCISŁOWCY NA FESTIWALU NAUKI
- Szczegóły
- Julian Furtak
XIX edycja Dolnośląskiego Festiwalu Nauki już za nami. Jak co roku nie mogło zabraknąć na licznych wykładach i pokazach naszych uczniów.
21 września klasa 2B o profilu matematyczno-fizycznym uczestniczyła w wykładach z pokazami w Instytucie Niskich Temperatur i Badań Strukturalnych PAN we Wrocławiu. Przy wejściu do Instytutu przywitały nas Krasnale Intibski: Temperaturiusz, Magnesjusz i Luminescencjusz. Pierwszy wykład pt. "Elektryczność i magnesy" prowadziła dr Maria Szlawska. Takimi słowami autorka zapraszała na wykład: "Jesteśmy otoczeni urządzeniami, które do swojego działania potrzebują elektryczności. Nie wyobrażamy sobie życia bez niej. Podczas bogato przeplatanego demonstracjami wykładu będzie można dowiedzieć się, jak można wytworzyć prąd. Zostanie wyjaśnione, co łączy prąd i magnetyzm, jak działa elektromagnes i co ma wspólnego z magnesem na lodówce."
Drugi wykład prowadził dr hab. Adam Pikul i nosił tytuł "Dlaczego żarówka/płomień świeci?". Na wykładzie bogato ilustrowanym pokazami dowiedzieliśmy się m.in. dlaczego przedmioty mają kolory i dlaczego ubranie kupione w sklepie czasami wygląda inaczej po przyniesieniu do domu. Dowiedzieliśmy się też, czy każdy przedmiot może świecić własnym światłem, co to jest ciało doskonale czarne i czy jest ono rzeczywiście zawsze czarne. Zobaczyliśmy również świecące gazy i przedmioty.
Bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia umówiliśmy się już na kolejne spotkanie w NTiBS w ramach już XX Dolnośląskiego Festiwalu Nauki.
SUKCES W KONKURSIE PRZEDMATURALNYM
- Szczegóły
- Julian Furtak
Bartosz Macikowski zajął I miejsce, a Karol Żuk III miejsce w Dolnośląskim Konkursie Przedmaturalnym z Biologii - edycja 2013.
Adrian Czerwiński zajął I miejsce w Dolnośląskim Konkursie Przedmaturalnym z Fizyki - edycja 2013.
Gratulujemy!
Konkurs odbył się 19 kwietnia w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Do finału w czterech kategoriach zakwalifikowało się z całej Polski 40 uczestników.
DOLNOŚLĄSKI KONKURS PRZEDMATURALNY 2013
- Szczegóły
- Julian Furtak
Zapraszamy do udziału w Dolnośląskim Konkursie Przedmaturalnym
Celem konkursu jest zainteresowanie uczniów naukami ścisłymi i przyrodniczymi oraz pomoc w przygotowaniach do matury. Konkurs jest skierowany do uczniów szkół ponadgimanzjalnych Dolnego Śląska. Konkurs ma charakter otwarty i organizatorzy zapraszają do udziału uczniów z innych województw.
Konkurs polega na rozwiązaniu zadań konkursowych o poziomie zgodnym z wymaganiami maturalnymi na poziomie podstawowym i rozszerzonym.Udział w konkursie jest bezpłatny.W ramach Dolnośląskiego Konkursu Przedmaturalnego są przeprowadzane konkursy dla przedmiotów matematyka, fizyka, chemia, biologia.Dla każdego przedmiotu jest opracowany odrębny regulamin, który dodatkowo określa:
- warunki i terminy zgłaszania uczestników,
- harmonogram etapów,
- zasady wyłonienia uczestników i przeprowadzenia części finałowej,
- zasady wyłonienia Laureatów Konkursu.
Konkurs jest realizowany z wykorzystaniem Platformy Edukacyjnej E-WIEDZA.edu.pl. Organizatorem konkursu jest Centrum Kształcenia Ustawicznego „Scientia Institute”. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu zapewnia wparcie metodyczne w organizacji Konkursu i rekomenduje go uczniom szkół ponadgimnazjalnych.
Opiekunami konkursu są nauczyciele matematyki, fizyki, chemii oraz biologii.
Strona 200 z 204